ATT BLI MEDLEM

Om du vill odla ekologiskt, gå på roliga och lärorika föreläsningar på vintern, umgås med trevliga människor som har samma intresse som du, Anmäl gärna ditt intresse. Tiden för att få en lott varierar år från år och just nu kan det dröja något år innan just du får en lott.

Hur du gör?

Gå in på intresselistan här till vänster och fyll i ALLA dina kontaktuppgifter, fullständigt namn, adress och inte minst telefonnummer så att vi kan nå dig när det blir din tur att få titta ut en lott. Berätta också lite om dig själv och vilka planer du har för din odlingslott.

VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ!

När du blir erbjuden en lott tar du den i befintligt skick, vilket ibland kan vara att den har ganska mycket ogräs. Du betalar en deposition till föreningen (en avgift som bestämts på årsmötet) som för närvarande är 700 kr. Depositionen får du tillbaka om du lämnar lotten uppgrävd och fin så att nästa kan börja odla direkt.

Det är också viktigt att du tänker på att du samtidigt som du tackar ja till en odlingslott tackar ja till att tillhöra en ideell förening. Det innebär att du är skyldig att delta på våra två städdagar per år samt att du kan tänka dig att ställa upp i styrelsearbetet. Du måste naturligtvis också följa de regler och riktlinjer som vi har.

VID EV BYTE AV LOTT INOM FÖRENINGEN

Har du en lott i föreningen men känner att du vill byta, kanske till en större eller kanske ett annat läge inom området gäller flera saker.

Här är det turordning som gäller, antalet medlemsår i föreningen. Du ska också ha haft din nuvarande lott ett tag, allra minst en säsong innan ett ev byte.

Sist men inte minst, din nuvarande lott måste vara i ett utmärkt skick om du ska lämna den. Det går inte att byta en lott som inte är uppgrävd och rensad från ogräs till en annan.

Maria Flodström | Svar 08.08.2020 15.07

Hej, Jag väldigt intresserad av att bli medlem i er förening.
Jag skulle vilja ställa mig i kö för att kunna få tillgång till en lott.
Hur många står i kö? Tack

Neshteman Haso | Svar 27.05.2020 11.16

Hej jag är intresserad o ställa mig i kö i kolonilotten tack

Hej, Jag väldigt intresserad av att bli medlem i er förening.
Jag skulle vilja ställa mig i kö för att kunna få tillgång till en lott.
Hur många står i kö? Tack

Hej jag är intresserad o ställa mig i kö i kolonilotten tack

Hej jag är intresserad att få plats kolonilotten ställa mig i kö tack

Hej jag är intresserad att få en plats i kolonilotten.
Tack