Miljögruppen informerar

INSPEKTION FRÅN FÖRBUNDET

Nu i höst har Solveig Sidblad från Koloniförbundet varit hos oss och inspekterat inför en ev. miljödiplomering. Hon tyckte att vi hade fint i vårt område men hade några synpunkter, bla att vi inte hade en gemensam kompost. Det ska vi försöka åtgärda inför nästa säsong. Solveig kommer tillbaka i vår och gör en ny inspektion och vi får hoppas att hon godkänner vår förening så att vi kan få vårt efterlängtade miljödiplom.

Att i stort sett alla numera komposterar och tar tillvara sitt trädgårdsavfall har självklart hjälpt till för att vi ska kunna ansöka om att bli miljödiplomerade.

På styrelsemötet den 18 november 2013 beslutade vi att enbart elda gemensamt på höstens städdag eftersom ett av kraven för att bli miljödiplomerade är just att vi bara eldar en gång per säsong.

Självklart använder vi oss bara av miljögodkända produkter när vi gödslar mm.