Miljögrupp

Forsåns Trädgårdsförening har nått grundnivån i miljöcertifiering. För det har det krävts en del arbete av alla medlemmar. Du som medlem måste enbart använda dig av naturgödsel, du bör tänka på när du vattnar (morgon eller kväll), du måste själv ta hand om ditt trädgårdsavfall, antingen med en kompostbehållare eller att du direkt gräver ner det i jorden. Inga svåra saker, men vi måste alla göra lika för att vi skall nå vårt mål.

Vi har ingen formell miljögrupp utan vi räknar med att exakt alla i vår förening gör sitt absolut bästa för att tänka på miljön i sitt odlande. Däremot går det självklart alltid att fråga någon i styrelsen om det är något man undrar.

kompostera

vattna förståndigt

naturgösel

ta hand om allt eget trädgårdsavfall på den egna lotten

är några viktiga steg i rätt riktning som gäller i vår förening

KOMPOSTBYGGET

Nu har vi kommit ett steg längre när det gäller den gemensamma komposten.

Kompostbehållaren utanför området är nu färdig. Den är i tre steg. Den första lådan fyllde vi med gemensamt avfall 2015. Detta får sedan stå och mogna i tre år.

Den i mitten fyller vi i 2016 och den sista 2017.

Då är det förhoppningsvis färdigt i den första och vi tömmer den för att börja om igen.

Tänk på att de här behållarna enbart är tänkt för det gemensamma, inget som du själv har på lotten ska hamna här. Det tar du hand om själv.

2016-05-25.
mina anteckningar från kursen 'Svenska djur och växter, orienteringskurs, 7.5 hp' vid SU. https://github.com/Inkimar/plants-and-animals/wiki

Hej, jag och min kille är intresserade av att hyra en eller två lotter hos er. Ring mig gärna på 0732 182287. Vänligen Marie-Helena

Jag har bil och kan köra saker till tippen!

Prova att göra en egen hemsida precis som jag.