Nytt för i år är att varje kolonist ansvarar för att sin egen låda får locket fixat. Tidigare har vi gjort sådant arbete på städdagen. Vi har köpt in takpapp som står i förrådet i rullar. 2.15 meter är vad man behöver för att klä sitt lock. Det är inte helt lätt så ta gärna hjälp av någon när du skall göra iordning din låda. Du får själv mäta upp rätt mängd takpapp.

Titta gärna på hur en låda som är iordninggjord ser ut så att du vet hur du skall göra. Några har redan fått papp, tex nr 1. Det är viktigt att vika in kanterna på pappen så att den säkert täcker hela locket.