Under sommaren händer det en del roliga saker i samarbete med studiefrämjandet. Nedan kan du läsa om olika studiebesök, kurser, föreläsningar mm.

KALENDARIUM VÅREN/SOMMAREN 2012

29 maj PRAKTISK MILJÖDIPLOMERING: Studiebesök på Långholmens koloniområde

Tillsammans med FSSK. Utomhusträff kl 18.00-20.00. Innehåll: Föreningens miljöpolicy och –arbete, sjöbevattning, kompostering, att bli bivärd, odla biväxter.
Begränsat antal platser, anmäl dig snarast till
annika.stigmark@studiefrämjandet.se

26, 27 maj TRE TRÄDGÅRDAR OCH EN RUNSTENSPARK

Heldagsutflykt. Visning av privata trädgårdar och en unik runstenspark på Adelsö. 250 kr. Anmälan på www.studieframjandet.se/odla

2-3 juni KURS I PERMAKULTURODLING – Årstafältet

Fåtal platser kvar. Kl.  9-16 båda dagarna, 500 kr. Teori och praktik. Ledare Maria Svennbäck. Anmälan till Birgitta Adolfsson 0709-24 09 19.

9-10 juni ÖPPNA TRÄDGÅRDAR

Besök trädgårdar eller delta själv på Öppna Trädgårdar 9-10 juni. Maila annika.stigmark@studieframjandet.se för mer information.

16 juni INVIGNING AV KULTURSTIGEN VID HÖKARÄNGSBADET

Kl 12-14. Fri entré. Perstorpsvägen 123, Farsta. Hökarängens Friluftsförening arrangerar i samarbete med Studiefrämjandet.

12 aug TUSEN TRÄDGÅRDAR – sista anmälningsdag 31 maj!

Riksförbundet Svensk Trädgård och Trädgårdsriket i samarbete med Studiefrämjandet välkomnar koloniträdgårdsföreningar att delta i Tusen Trädgårdar 12 aug 2012. Mer info på www.studieframjandet.se/tusen.