Välkommen till höstens städdag.

Som vanligt träffas vi kl. 10 för att stämma av vilka som kommit. Därefter delar vi upp oss i arbetsgrupper.

Arbetsuppgifter är bland annat:

rensa ogräs runt boden, rensa och städa ur boden, rensa utanför staketet. Om någon har tillgång till bil kan ett uppdrag vara att köra iväg till tippen med sådant som ska slängas.

Föreningen bjuder på grillkorv, dricka samt kaffe. Önskar du vegetarisk korv är det viktigt att du meddelar detta så vi vet hur mycket vi ska köpa.

Är du förhindrad att delta på städdagen kan du få ett uppdrag att utföra i förväg. Då ringer eller mejlar du Annica i god tid. Föreningen har rätt att ta ut en avgift på 300 kr om du uteblir från städdagen och inte heller har utfört ett uppdrag i förväg.

Annica når du på 0761-292839 eller silltrut2@yahoo.se

Vi kommer inte att elda nu i höst enligt våra miljöregler i och med att vi är miljödiplomerade. Detta innebär att om du har sådant som du vill ska eldas får du spara det på din egen lott till våren.

Det är också viktigt att veta att den kompost vi bygger utanför staketet enbart är tänkt för det som blir av de gemensamma ytorna, alltså inte sådant som du har på din egen lott. Var och en av oss ska ha en egen kompost och i möjligaste mån ta hand om sitt eget trädgårdsavfall.

Den gemensamma komposten är byggd i tre delar. Man fyller första året den första behållaren. År två fyller man behållare två, år tre den sista. Därför ska INGENTING slängas annat än i den första det här året.

Hoppas nu att vi får fint väder och att så många som möjligt av oss alla kan ställa upp den 3 oktober och göra fint på vårt område.