Några nya och lite repriser.

Hökarängens friluftsförening har öppet hus:

Välkomna till vårt Öppet Hus söndagen den 16 augusti kl 12 - 16. Ta med dina nära och kära och avnjut en dag i det gröna tillsammans med oss. vårt uppskattade sommarcafé är öppet, där det finns kaffe och våffla att köpa för billig peng. Vi snurrar igång ett tårthjul där ni kan satsa några småpengar för att dra in storvinsten: En hembakad smaskig tårta. Vi bjuder på  livemusik och konstutställningar, samt en workshop om att måla på stenar till din trädgård.

Snösätra Norra i Rågsved har Öppen trädgård Lördagen den 22 augusti. Mer information i den bifogade affischen och i följande Facebookevent: https://www.facebook.com/events/1484127905214698/

Den 29 augusti klockan 13 – 17 är det Stadsodlarfestival vid Södra Årstalundens koloniområde. Adress: Rackarbacken bakom/nedanför Södersjukhuset.  Det blir skördemarknad, äppelmustning, mat, café, barnaktiviteter, information om stadsodling och koloniföreningar m.m. https://www.facebook.com/events/1490376451254242/

Orhem Trekanten har fest och skördemarknad på Torpet i Orhem lördagen den 5 september kl. 12 – 17. Se bifogad fil för mer info.

Jag avslutar med lite bilder från Koloniträdgårdsföreningen Linnea där man i somras samlades och byggde ett jättesnyggt insektshotell till föreningen.

Kanske något att ta efter för andra föreningar. Hör av er om ni vill ha mer information