Hej alla,

Att gräva sin odlingslott inför hösten är jättebra! När man gräver upp jorden, rensar bort det värsta ogräset och helt enkelt vänder jorden får man så mycket bättre förutsättningar för sin odling nästa år. Jordkockorna bryts sönder av tjälen och jorden blir lättarbetad nästa säsong. Passa gärna på att göra en kompostlimpa samtidigt av det trädgårdsavfall som du har. Limpan är hur bra som helst att odla tex squash på. Dessutom är det fortfarande ganska lätt att gräva i jorden eftersom vi inte riktigt har fått vinter i Farsta än.