Imorse den 1 augusti kom jag och Soussana ner till lotten vid 7.30. Då hade någon eller några grävt upp potatis. En stor hink stod utanför staketet med potatis i. Den var alldeles nyuppgrävd vilket tyder på att de som stjäl oftast kommer tidiga mornar. Det vore bra om vi var fler som tidigt kommer och tittar till vårt område så vi får ha våra saker ifred.

Och, tänk på att inte lämna hinkar och annat man kan plocka i framme! Självklart använder sig tjuvarna av dessa för att fylla när de är på stöldturné.