23 april Pirjo Gustafsson

Söderledskyrkan - Obs! Farsta-salen

(T-bana Hökarängen),tisdag23 april kl 18.00.

Potatis – en älskad svensk kulturväxt! En importerad knöl som bor i våra hjärtan. Snövit, Maria, Ofelia och Amerikapotatis – vem vill vara utan dem! Vem längtar inte efter sommarens första potatiskok och drömmer inte om mandelpotatis och Rosamunda.

Du har nu chansen att få träffa Pirjo Gustafsson företagarcoach och potatiskonsulent på LRF med stor erfarenhet av nya och gamla sorter, odling och växtskydd.

Kostnad:

GRATIS för medlemmar i odlingsföreningar i SoS (dvs. Björkhagen, Drevviken, Enskede Gård, Farsta Gård, Forsån, Gubbängen, Hammarbyhöjden, Larsboda, Orhem Trekanten, Pungpinan, Skarpnäck Fritidsträdgårdar, Snösätra Norra, Snösätra Södra, Täppan)

50 kr för utomstående i mån av plats.

Avgiften betalas på plats, medtag jämna pengar.

Frukt och juice till självkostnadspris.

Lotteri med fina priser.

Anmälan:

Du anäler dig senast 22 april till kjell.eklind@studieframjandet.se eller 08-555 352 32

Ange ditt namn, förening och mobilnummer

Anmälan är bindande

Nätverket för odlingsföreningar Söder och Sydost om Söder (SoS) står som värdar.

I samarbete med FSSK och Studiefrämjandet.