Det har av olika anledningar dröjt med låsen till grindarna. Nu är det på gång och den nya koden till bod, toalett samt grindar kommer att mejlas ut till alla medlemmar så fort det är åtgärdat. Det går också att kontakta Hassan eller Annica för att få koden direkt när låsen är på plats.

En av toaletterna har stått utan lås under vintern pga att låset gick sönder väldigt sent i höstas. Tyvärr har den toaletten nyttjas av folk som inte tillhör föreningen. Var uppmärksam på om du ser någon du inte känner igen som är och rycker i dörrarna.

Nu har vi lås på båda toaletterna igen, men det gamla låset behöver smörjas för att fungera. Åtgärdas snarast. Tills dess har vi tillgång till den ena i alla fall.

Koloniträdgårdsföreningen Tanto Lilla bjuder in oss till föreläsning av Tyra Hallsenius Lindhe. Hon kommer att prata om täckodling och visa fina bilder.

Platsen är Vintertullstorget 4

Tiden är 16-18

Pris: 100 kr och för det får man också fika

Vill du anmä'la dig gör du det till Kjell Eklind. Hans adress hittar du på SOS hemsida.

Att gräva sin odlingslott inför hösten är jättebra! När man gräver upp jorden, rensar bort det värsta ogräset och helt enkelt vänder jorden får man så mycket bättre förutsättningar för sin odling nästa år. Jordkockorna bryts sönder av tjälen och jorden blir lättarbetad nästa säsong. Passa gärna på att göra en kompostlimpa samtidigt av det trädgårdsavfall som du har. Limpan är hur bra som helst att odla tex squash på. Dessutom är det fortfarande ganska lätt att gräva i jorden eftersom vi inte riktigt har fått vinter i Farsta än.

Hej, Jag väldigt intresserad av att bli medlem i er förening.
Jag skulle vilja ställa mig i kö för att kunna få tillgång till en lott.
Hur många står i kö? Tack

Hej jag är intresserad o ställa mig i kö i kolonilotten tack

Hej jag är intresserad att få plats kolonilotten ställa mig i kö tack

Hej jag är intresserad att få en plats i kolonilotten.
Tack