Bevattningstips

Föreningens största avgift är vattenräkningen till Stockholm Vatten. Vattnet i kranarna på området är samma vatten som du har i dina kranar hemma. Det är alltså inget vatten från ån eller sjön.

När du vattnar, så vattna när det gör bästa nyttan för plantorna. Bra dagar är dagar då det är mulet. Är det soligt så dunstar en stor mängd bort. Därför rekommenderas att varma och soliga dagar vattna fram till kl 9 på morgon och efter kl 17 på kvällen. Vattna ordentligt när du vattnar och inte lite varje dag. Det hjälper rötterna att leta sig ned i marken och plantorna blir därmed mer torktåliga.

När du vattnar så dra inte åt kranen allt du orkar, utan bara tills den slutar droppa. Använd endast vattennyckeln vid på- och avstängning. Skulle olyckan vara framme och en kran går sönder, så kontakta styrelsen omedelbart.

Du glömmer väl inte bort att rensa i grusgången utanför din lott? Ett bra tips är att göra det när det har regnat. Rötterna lossnar lättare och du slipper rensa så ofta.

Hej !

Jag är intereserat att ställa mig I kö för en kolonilott. Och va medlem i koloni föreningen. Vill gärna ha mer information. Hur lång tid ska jag veta.

Jag är intresserad att ställ mig i kö till koloni.

Susan

Tack för varmt välkomnande hälsar vi på andra sidan ån. Hoppas att ni hade ett fantastiskt firande!

Hej Forsån, Robban här ledamot i styrelsen i Larsboda på andra sidan ån. Vore det inte på plats att vi träffades? Ni är hjärtligt välkomna att hälsa på oss!