Mijöambassadörer sökes!

Är du en av Koloniträdgårdsförbundets nya Miljöambassadörer!

Vi kan alla bidra till att nå både de svenska miljömålen och de globala målen i Agenda 2030. Koloniförbundets Miljödiplomering är ett konkret, utvecklande och roligt sätt att bidra till denna omställning. Vi vet också att vår miljödiplomering stärker kolonirörelsens och föreningarnas ställning i kommuner och stadsdelar. Förbundet har under sommaren skickat ut information om Miljödiplomeringen till landets alla kommuners tjänstemän och politiker med gröna ansvarsområden.

I dagsläget är 47 av Koloniträdgårdsförbundets 228 medlemsföreningar miljödiplomerade.

Nu vill vi få fler koloniträdgårdsföreningar att komma i gång med processen och bli miljödiplomerade. Detta ska ske med hjälp av ett antal lokala Miljöambassadörer som vi nu rekryterar från olika delar av Sverige, som kan stödja föreningarna i det arbetet.

Uppdraget handlar om att ta kontakt med föreningar i den egna regionen, att informera, presentera materialet och hjälpa till att starta miljögrupper i föreningarna. Det blir också du som i nära samråd med förbundet godkänner själva miljödiplomeringen. Du blir del av ett nationellt team hos Koloniträdgårdsförbundet. Ambassadörerna får kompetensutveckling, utbildning och stöd från oss.

Detta och mycket mer kommer vi att berätta mer om vid en digital Kick Off 8 nov kl 18-20.

Anmäl intresse genom att maila namn och telefonnummer, koloniförening samt varför du vill bli en av våra ambassadörer till: miljon@koloni.org

Det går också bra att ställa frågor på den adressen.

Välkomna!

www.koloni.org

Tack för varmt välkomnande hälsar vi på andra sidan ån. Hoppas att ni hade ett fantastiskt firande!

Hej Forsån, Robban här ledamot i styrelsen i Larsboda på andra sidan ån. Vore det inte på plats att vi träffades? Ni är hjärtligt välkomna att hälsa på oss!

Årsavgiften är för närvarande 11 kr/kvadratmeter och de flesta odlingslotter är på 100 kvadratmeter.

Mvh,
Magdalena

Kostar det något mer förutom 700 kr i deposition att ha en lott? Någon hyra eller årsavgift?