TRÄDGÅRDSAKTIVITETER I SAMARBETE MED STUDIEFRÄMJANDET

Tusen Trädgårdar 11-12 augusti kl 10-17

Det riksomspännande eventet Tusen Trädgårdar, går av stapeln nu till helgen. På www.tradgardsriket.se hittar du alla trädgårdar som håller öppet.

30 augusti kl 18 – Miljö-föreläsning med Tommy Landberg på Lilla Frescati

Näst på tur står vandringen i Lilla Frescati, med föreläsning av Tommy Landberg, ordförande i föreningen. Tommy forskar på Botaniska Institutionen med fokus på hur växter hanterar allehanda gifter. Han forskar även på tillämpningar, hur växter kan användas positivt för att främja och "städa upp" miljön. Han kommer berätta om när,var,hur och varför man ska tänka miljövänligt. Han ger många konkreta exempel och förklarar i detalj hur och varför det fungerar - inte bara om växter i allmänhet utan även hur den enskilde kolonisten kan och bör göra.

Vi får oss också till livs fördjupade kunskaper i näring, kompost, bevattning, hantering av angrepp av insekter, sorkar och infektioner samt lite om mini-ekologi på kolonilotten och hur man kan gynna en mer levande miljö med (trevliga) fåglar och insekter. Ett samarrangemang mellan FSSK och Studiefrämjandet.

Max antal: 20 pers.  Anmäl dig senast 20 augusti till annika.stigmark@studieframjandet.se, i första hand en plats per förening.

Schysst Ekojul 2 december

Stor ekologisk julmarknad i Bryggarsalen. Håll utkik!

2016-05-25.
mina anteckningar från kursen 'Svenska djur och växter, orienteringskurs, 7.5 hp' vid SU. https://github.com/Inkimar/plants-and-animals/wiki

Hej, jag och min kille är intresserade av att hyra en eller två lotter hos er. Ring mig gärna på 0732 182287. Vänligen Marie-Helena

Jag har bil och kan köra saker till tippen!

Prova att göra en egen hemsida precis som jag.