Gödseln har anlänt

Stölder på området

Vi har haft några mindre stölder på området de sista dagarna/nätterna. Inte som förra året som tur är, lite squash mm.

Idag mötte jag en man i 65-årsåldern inne på området vid 18-tiden, han plockade vinbär mm helt ogenerat. Hur han kommit in vet jag inte. Vi har ju lås nu. MEN VAR NOGA MED ATT ALLTID STÄNGA OCH LÅSA NÄR DU INTE HAR UPPSIKT . Vi har mött folk som kommit in och som inte bör vara i området och som betett sig lite otrevligt när man bett dem att gå.

Men, som sagt, hittills inga större stölder, men vi kan ju hjälpa varandra att ha koll på vilka som befinner sig i området. Gå gärna en sväng i området och kolla av de andra lotterna om du ändå är nere.

Viktigt också är att plocka sina bär så att de inte står och inbjuder till att bli plockade av någon annan. Bra också att inte ha hinkar mm framme så att man bjuder på att ha något att bära i dessutom.

Annica

Tack för varmt välkomnande hälsar vi på andra sidan ån. Hoppas att ni hade ett fantastiskt firande!

Hej Forsån, Robban här ledamot i styrelsen i Larsboda på andra sidan ån. Vore det inte på plats att vi träffades? Ni är hjärtligt välkomna att hälsa på oss!

Årsavgiften är för närvarande 11 kr/kvadratmeter och de flesta odlingslotter är på 100 kvadratmeter.

Mvh,
Magdalena

Kostar det något mer förutom 700 kr i deposition att ha en lott? Någon hyra eller årsavgift?