8 oktober årets sista städdag

Miljödiplomerade sedan maj 2014.

Årets sista städdag

Vi hoppas att ni alla har haft en fin sommar och att odlingarna har givit bra skörd. Det börjar närma sig städdag på vårt område, vi träffas lördagen den 8 oktober mellan kl 10-13.

Något som vi alla behöver ha gjort innan städdagen är att se till att rensa ogräs i gången utanför sin lott. Det är många av oss som inte har gjort detta ordentligt i sommar och vi vill sträva efter att ha ett så välskött område som möjligt. Detta är någonting som Stockholms stad också ålägger oss att sköta.

Hoppas ni har förståelse för detta och vi ser fram emot en effektiv städdag tillsammans!

Allt gott,

Styrelsen

Tips för ett lyckat ogräsrensande

Marken i grusgången är hård och ibland svårrensad. Ett bra tips är att rensa när det har regnat. Rötterna lossnar lättare och du får upp hela roten. Använd med fördel en handspade eller ett rensjärn. Lycka är att få upp hela roten.

Kontakta oss på
forsanstyrelse@gmail.com

Sista dag att betala arrendeavgift är 31 mars.
Vårt kontonr: 182074-5 (Nordea plusgiro)

Den här föreningen har många bra tips på allt från kompost till ogräs och sniglar.

Ett företag att beställa jord ifrån.

Studiefrämjandet har många intressanta kurser.

Robban Nykvist 02.10.2021 12:28

Tack för varmt välkomnande hälsar vi på andra sidan ån. Hoppas att ni hade ett fantastiskt firande!

Hanna 23.09.2018 12:40

Snart är det höststädningen 2018. Tills dess undrar jag om någon har hallon de vill bli av med?!
/Hanna lott nr:5

Annica 21.02.2015 20:49

Hej alla,
Var nere på området idag, fåglarna kvittrar i buskarna, snön håller på att smälta bort och nu bara längtar man efter att få börja fixa med lotten igen