Vi firar 40 år- Framflyttad

Miljödiplomerade sedan maj 2014.

Vi firar 40 år - Framflyttad till 2 oktober

Forsåns trädgårdsförening fyller 40 år i år och vi firar det den 2 oktober (ursprungligen 28 augusti på Koloniträdgårdens dag) mellan kl 12-14. Vi har städdag samma dag mellan 10-12. Arrangemanget är till för medlemmar, era familjer, anhöriga och vänner. Styrelsen kommer att bjuda in representant för stadsdelsförvaltningen, lokaltidningen Mitt i och politiker. Därför ser vi gärna att ni rensar gångarna inför firandet.  Att rensa gången utanför sin lott är en del av arrendet.  Sista dagen för rensandet är söndagen den 26 september. Därefter blir man kontaktad av styrelsen.

Tillsammans planterar vi ett fruktträd. Ni kan i förväg rösta fram trädsort via länk på vår hemsida. Röstningen avslutas 29 september. Ni får välja mellan körsbär, persika, plommon eller äpple. Där kan ni samtidigt meddela hur många ni förväntas komma till 40-årsfirandet och också ifall ni kommer till städdagen. Det går förstås bra att delta i bara en av dessa aktiviteter. Se länk nedan:

Det fanns möjlighet att registrera ett träd eller buske i träd- och buskkampanjen där målet var att få ihop 2021 nyplanteringar till den 28 augusti. Mer information finns att läsa här:

Under dagen gör vi iordning insektshotell och man kan delta i tipspromenad för stora och små med trevliga priser.

Alla odlingslotter tävlar i tre kategorier. Snyggaste lott, mest kreativa lott och pollinerarvänligaste lott. Du kan rösta fram dina favoriter den 2 oktober genom att lämna in ett formulär som du får på plats. Max ett formulär från varje lott. Om ditt lottnummer inte är väl synligt kan du med fördel märka ut ditt lottnummer på din odlingslott. Fina priser utlovas.

Tillsammans har vi knytisfika. Ta med eget kaffe/te. Ta även gärna med något ätbart som räcker till några personer som knytis. Skriv en lapp med ingredienser för eventuella allergiker. Styrelsen ordnar med kaffe och te till besökare och saft till allas barn. Styrelsen bjuder på korv och vi inviger de nya grillarna.

Koloniträdgårdsförbundet fyller 100 år och jubilerar hela året men. Mer information finns att läsa här:

Varmt välkomna

önskar styrelsen för Forsåns trädgårdsförening

Kontakta oss på
forsanstyrelse@gmail.com

Sista dag att betala arrendeavgift är 31 mars.
Vårt kontonr: 182074-5 (Nordea plusgiro)

Den här föreningen har många bra tips på allt från kompost till ogräs och sniglar.

Ett företag att beställa jord ifrån.

Studiefrämjandet har många intressanta kurser.

Hanna | Svar 23.09.2018 14:40

Snart är det höststädningen 2018. Tills dess undrar jag om någon har hallon de vill bli av med?!
/Hanna lott nr:5

Annica | Svar 21.02.2015 21:49

Årsavgiften är för närvarande 11 kr/kvadratmeter och de flesta odlingslotter är på 100 kvadratmeter.

Mvh,
Magdalena

Kostar det något mer förutom 700 kr i deposition att ha en lott? Någon hyra eller årsavgift?

Hej. Min dotter och jag vill ställa oss i kö för en kolonilott. Hur lång kö är det?

Jag är intresserad av att ställa mig i kö till koloniföreningen.
Vi har haft kolonilott hos er i olika perioder sedan 1987.